Hashima Adası…

Sigortacı Gazetesi

Pazar, 26 Mayıs 2019
Yazı Boyutu
  • increase font size
  • Default font size
  • decrease font size


Hashima Adası…

e-Posta Yazdır PDF

 

HEPİMİZİN hayalinde bir ada vardır. Kanarya Adaları, Cocos Adaları, Mauritus Adaları, Kıbrıs ve daha nicesi. Hepsi birer yeryüzü cenneti… Kimimiz görmek, kimimiz yerleşmek isteriz. Ben bu yazıda size farklı bir adadan söz edeceğim. Burası bir cennet değil: Belki de birçok dramın yaşandığı bir ada.
Şimdi fotoğrafa bir bakın: Bu film seti gibi görünen ama tamamen gerçek olan terk edilmiş Hashima Adası. Japonya’ya ait olan ada dev bir savaş gemisine benzemesinden ötürü ‘Battleship Island’ olarak da anılıyor. Japonlar ona, Japonca savaş gemisi anlamına gelen “Gunkanjima” adını vermişler ve bugün de ada gerçek adı olan Hashima’dan ziyade bu isimle biliniyor.


Ada Japonya’nın güneyinde, Kyushu adasının güneybatısında sahilden sadece 3 km uzaklıkta.


Ada aslında 3 hektar büyüklüğü ile minik bir şehir kadar bile değil, ancak 1887 yılında adada kömür madeninin bulunmasıyla göç almaya başlıyor ve hızla çoğalan nüfusu ile dünyanın en kalabalık şehri unvanını kazanıyor.
1800’lerin sonu Japonya’da endüstrileşmenin en yoğunluklu yaşandığı dönemler. Hashima’dan çıkan kaliteli kömür, adanın kısa sürede Mitsubishi tarafından satın alınmasını sağlıyor. 1890’dan itibaren tamamen Mitsubishi tarafından işletilen maden ocakları deniz altında 1100 metreye kadar iniyor.
Bu verimli kömür madenlerinde çalışan işçiler, aileleri, pazar yeri, hastane, oyun parkları, sinema derken adanın nüfusu 5.300’e dayanıyor. Bu da adaya dünya üzerinde en yüksek yoğunluklu insan nüfusu rekorunu kazandırıyor.
Ada tayfunlardan ve tsunamilerden etkilenmesin diye etrafı yüksek beton duvarlarla çevriliyor. Hatta dünyanın ilk betonarme binası bu adada yapılıyor ve tam 9 katlı olarak inşa ediliyor.


Zamanla dünyada kömür enerjisi yerini petrole bırakıyor ve 1960’larda Japonya sanayiinde kullanılan enerji tamamen petrol merkezli hale dönüşüyor. Petrolün enerji pazarına hakimiyeti adanın sonunu hazırlıyor ve Mitsubishi 1974’te madeni kapatıyor. Adada yapacak iş bulamayan sakinler çamaşır makinelerini, koltuklarını, oyuncaklarını ve daha aklınıza ne gelirse geride bırakıp adayı terk ediyorlar.


-O insanlar neler düşünmüştür acaba? Yerinden, yurdundan olmak, tam olarak budur her halde.-


1974’te nüfusu sıfıra inen Hashima Adası o zamandan beri “Hayalet şehir” olarak anılıyor. 38 sene boyunca Mitsubishi’nin mülkiyetinde kalmaya devam eden ada 2009’da Nagazaki şehri yönetimine bedelsiz olarak veriliyor.
Şu an adanın sanayi devriminin önemli bir göstergesi olması sebebiyle UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne alınması söz konusu.
Uzunca bir süre herkese kapalı kalan ada 2005 yılında ilk olarak gazetecilerin girmesinden sonra Hashima’nın turist ziyaretlerine açılması planlandı. Ancak adadaki binaların oluşturduğu tehlike bölgenin turizme açılmasını engelliyor.


(Kaynak: T24.com.tr)

 

 

altbanneraralik

Assist Line

Sigortacı Önemli İnternet Adresleri

İstatistikler

Üyeler : 13786
İçerik : 5611
İçerik Tıklama Görünümü : 11357308

  • Giriş Yap
  • Kayıt ol
    Kayıt Alanı
    *
    *
    *
    *
    *
    Doldurulması Zorunlu Alan(*)
  • Haftalık Bülten Almak İstiyorum

    new2016