David Kohen

Sigortacı Gazetesi

Perşembe, 25 Nisan 2019
Yazı Boyutu
  • increase font size
  • Default font size
  • decrease font size
Sigortacı Gazetesi David Kohen

David Kohen

David Kohen


 

 

 

Dünyada ve Türkiye’de internet

 

Dijital pazarlama acenteleri tehdit ediyor

 

 

İnternet bu yıl tam 25 yaşına bastı. Dijital teknoloji ile ilgili her gelişme dünyayı ve günlük hayatımızı oldukça değiştiriyor. Dünya hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde değişiyor ve bu değişime uyum sağlamayanlar kaybolup gidiyor.

2014 yılında dünyanın nüfusu 7.2 milyar ve her gün bu nüfusun üçte birine eşit olan 2.5 milyar kişi internet kullanıyor. Ayrıca her gün 1 milyar kişi sosyal medyada Facebook, İnstagram, Google, Twitter, YouTube v.s. kullanıyor. E- ticaret kullananlar ise bu rakama dahil değil.

Türkiye’de 20 milyon hanenin yüzde 46’sı internete bağlı; yani 9.3 milyon hanede internet var. Türkiye, Facebook’ta 32 milyon kullanıcısı ile dünya dördüncüsü durumda. Twitter’da ise 11 milyondan fazla hesapla dünya sekizincisi.

2000 yılında internet kullanıcısı sayısı 1.7 milyonken, 10 yıl sonra 2010 yılında 23 milyona, 2014’te de ise 36 milyona ulaştı. Bu ışık hızındaki büyüme Türkiye’de her kesimi etkiledi ve sarstı.

Sizlere bu yazımda, dijital pazarlamanın ve internetin sektörümüzde yeni bir satış kanalı olarak acenteleri nasıl etkileyeceğini ve nasıl rakip olabileceğini anlatacağım.

ŞİRKETLERDE ALTYAPI HAZIR

Bilgi çağı olarak adlandırılan 21. yüzyılda dijital teknoloji her sektörü etkilediği gibi sigortacılık sektörünü de etkilemiştir. Türkiye’de bazı sigorta şirketlerinin bünyelerinde bir “Dijital Dönüşüm Departmanı’’ kurulmuştur: “Dijitalizasyon bir dağıtım kanalı olmanın ötesinde, stratejik bir tetikleyici görevi görüyor. Dijital ve Sosyal Medya kanallarında çalışmalarımızı başlattık.’’ (Solmaz Altın, Allianz Türkiye)

Axa, Fransa’da dijital dönüşüm için 75 milyon dolarlık bir yatırım öngördü. Türkiye’de şirketlerin dijital yöntemle yapacakları satışlar şimdilik klasik dağıtım kanalları vasıtasıyla yapılacaktır.

Dijital teknolojide yaşanan gelişmeler, sigorta sektöründe temel bir alanda değişim yaratmıştır; o da sigorta ürünlerinin internet yoluyla kolaylıkla dağıtım ve pazarlamasının yapılabilmesidir.

Türkiye’de internet aracılığı ile online bireysel ürünler satışı yapan SigortamNet, SigortaYeri, Koalay.com gibi kanallar bulunuyor. Bunlar en ucuz fiyatı bulup, işleri broker sıfatıyla satıyor. İnternet kullanan e-ticarette, GittiGidiyor.com, Markafoni, ÇiçekSepeti, YemekSepeti gibi başarılı başka örnekler de var.

DİREKT SİGORTA

İnternette ve mobil iletişimde çok usta ve becerikli olan Y ve Z kuşağı çocuklarımız ve gençlerimiz, sürekli gelişen teknolojiyi yakından takip ediyorlar.

Okulda tablet, evde bilgisayar, internet kafelerde oyunlar, sosyal hayatta akıllı cepleri her an büyük ustalıkla kullanıyorlar. Bu çocuklar tüketici yaşına geldiklerinde, örneğin 2023’te, yani Cumhuriyetimizin 100. yılında, arabalarının sigortalarını, ailenin konutunu, sağlık ve seyahat gibi klasik işlerini, hiçbir aracı kanalından geçmeden, DİREKT olarak çalışan şirkete verecekler.

Direkt sigorta trendi ABD’de hızla başladı ve Avrupa’da yoğun olarak özellikle İngiltere’de devam ediyor. DirectLine Insurance, Admiral Insurance, Churchill Insurance, Confused.com gibi İngiliz şirketleri, hiç aracı kullanmadan, milyonlarca araba, konut, sağlık, seyahat gibi klasik basit bireysel sigortaları en ucuz fiyatla müşterilerine sunuyor. Ayrıca, DirectLine London Stock Exchange borsasında kotedir. (Googledan bu şirketlere bir göz atın).

Direkt sigorta fiyatları neden daha ucuz?

Çünkü satışlarda;

1- Aracı komisyonu yoktur.

2- Dev sigorta şirketlerine karşı, personel ve genel giderler tasarrufu ile düşük maliyet avantajları vardır.

Maliyet avantajı, geleneksel yöntemle, yani acentelerle gerçekleştirilen satışlarda, işlem başına maliyet 19 dolar düzeyinde iken, call center satışlarında bu rakam 8 dolara, internetle DİREKT satışlarda maliyet 0.45 dolara kadar inmektedir.

Müşterilerin artık sadakati kalmadı, hizmet kalitesi değil, tek istedikleri ucuz fiyat. Direkt alınan sigortalarda işlemler kolay, hızlı, ucuz. Müşterilerin istedikleri de budur.

ACENTELERİN YARINI

Ülkemizde takriben 16 bin acente mevcut. Broker gibi birkaç şirketle çalışan acenteler hariç, büyük çoğunluk sadece kolay ve basit, trafik, kasko, konut, ferdi kaza gibi standart işlerle meşgul.

Şirketler de acenteleri zaten bu işleri yapmaya teşvik ediyor.

İşte tehlike burada başlıyor.

Acentelerle yüz yüze teması seven geleneksel müşterilerin yerine gelecek olan ‘’Yeni Nesil’’ müşteriler, aracısız DİREKT işlem satan şirketlerle çalışmış olacaklar. Büyük çoğunluğu sadece otomotiv ve konuta bağlı işleri satan acentelerimiz bu yeni ve güçlü rekabette kaybeden taraf olabilirler.

PEKİ, bu durumda ne yapmalı?

Türkiye, gelişen ekonomisi ile 1 Aralık 2014’te Dünya G-20 grubunun başkanlığını yapacak. Sektörümüzün de bu büyük ekonomiye yakışır seviyede olması gerekir.

Birkaç yıl sonra, sektörün üretiminde en büyük pay sahibi olan acentelerimizin işleri zora girebilecek. Acentelerin, DİREKT sigortacılığın satacağı işlerden başka branşlarda çalışmaları gerekecek. Örneğin mühendislik, nakliyat, ziraat, KOBİ kurumsal işleri, danışmanlık ve çapraz satış ve bilhassa sorumluluk sigortaları... Ayrıca, sönmekte olan HAYAT branşını da diriltebilirler.

Tabiatıyla, 16 bin acentenin içinde bu işlerde uzman olan acentelerimiz de var, fakat bu rakamın 14 bine yakını büyük ekseriyetle bu branşlarda çalışmıyor. Acentelerin, tüketicilerin güvenini kazanmak için onları her konuda, mesleki bilgileriyle aydınlatmaları şarttır.

Küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve gelişmek için, acentelerin dünya koşullarına ayak uydurmaları gerek. Sektörümüzün daha da gelişmesi ve ilerlemesi eğitimli acentelerin yetişmesine bağlıdır. Verilecek eğitimde yabancı dil, tüketici hakları, müşterilerin yeni davranışları, teknolojik gelişimleri takip etmeleri ve işlerinde uzmanlaşmaları şarttır.

 

Tüm dünyada en önemli sigorta satış kanalı olan acenteler için gelecekteki en büyük tehdit internet. Bugünün çocukları yarın tüketici olunca, sigorta ürünü satın almak için en çok internet kanalına başvuracaklar. Bu en azından kasko, trafik ve konut gibi basit sigortalar için böyle olacak gibi görünüyor.

 
  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
Sayfa 1 / 5

altbanneraralik

Assist Line

Sigortacı Önemli İnternet Adresleri

İstatistikler

Üyeler : 13786
İçerik : 5611
İçerik Tıklama Görünümü : 11314557

  • Giriş Yap
  • Kayıt ol
    Kayıt Alanı
    *
    *
    *
    *
    *
    Doldurulması Zorunlu Alan(*)
  • Haftalık Bülten Almak İstiyorum

    new2016