ARAŞTIRMA

Sigortacı Gazetesi

Perşembe, 25 Nisan 2019
Yazı Boyutu
  • increase font size
  • Default font size
  • decrease font size
Sigortacı Gazetesi ARAŞTIRMA

ARAŞTIRMA

Eğitim yetersiz, iş olanakları kısıtlı

Eğitim yetersiz, iş olanakları kısıtlı

Üniversitelerde verilen sigortacılık eğitiminin önemi her geçen gün artıyor. Verilen eğitimlerin süreleri üniversitelere göre farklılık gösterirken, sektörde de çalışanlar için sürekli eğitimler veriliyor. Üniversitelerde verilen eğitimin yeterli olmadığı düşünülürken, uzmanlar bu eğitimlerin uygulamalı gösterilmesi ve eğitimin sürekliliğinin sağlanması gerektiğini söylüyorlar.

 

Yönetmelikler, yeni çağa ayak uyduruyor

Yönetmelikler, yeni çağa ayak uyduruyor

 

Sigortacılık Kapsamında Değerlendirilecek Faaliyetlere, Tüketici Lehine Yapılan Sigorta Sözleşmeleri ile Mesafeli Akdedilen Sigorta Sözleşmelerine İlişkin Yönetmelik, nisan ayında Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

‘Otomatİk Katılım’ rüzgarı bekleniyor

‘Otomatİk Katılım’  rüzgarı bekleniyor

11’inci yaşını kutlayacak Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), rekor büyümesini 2013 yılında yaşamıştı. Bugüne kadar 4 milyon 510 bin kişiye ulaşan BES katılımcılarının fon tutarı 28 milyar 195 milyon lira olarak açıklandı. BES’in, devlet katkısı ve “Otomatik Katılım” teşvikiyle önümüzdeki dönemde de büyümeye devam edeceği öngörülüyor.

Şirketler yeni nesil çalışanlar ve tüketicilere göre yeniden biçimleniyor

Şirketler yeni nesil çalışanlar ve tüketicilere göre yeniden biçimleniyor

Dünya büyük bir hızla değişiyor. Yaşanan teknoloji ve iletişim devriminin ardından yeni nesillerin alışkanlıkları hiç de anne ve babalarınkine benzemiyor. Şirketler ise planlamalarını ortaya çıkan bu yeni çalışan ve müşteri profiline göre belirlemek zorunda. İşte önümüzdeki yıllarda iş dünyasında karşımıza çıkacak kuşaklar ve onların beklentileri...

2013’te katılımcılara ödenen doğrudan ve dolaylı katkılar belli oldu

2013’te katılımcılara ödenen doğrudan ve dolaylı katkılar belli oldu

BES ve hayat sigortası birikimlerinden kesilen vergilerin ana paraya tekabül eden kısımlarının iadesiyle ilgili 325 bin 825 başvurunun 272 bin 628'i sonuçlandırıldı ve tutarlar mükelleflere ödendi. Ödenen tutarın 2013 sonundaki miktarı yaklaşık 254 milyon lira oldu. Maliye Bakanlığı, genel bütçeden bireysel emeklilik ve hayat sigortası sahiplerine 2013 yılı içinde yaklaşık 1,6 milyar lira doğrudan ödeme yapmış oldu.

Sigorta sektörü için çağrı merkezlerinin önemi arttı

Sigorta sektörü için çağrı merkezlerinin önemi arttı

Birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de sigorta sektörü, uzaktan satış yöntemiyle satışlarını büyüten bir sektör olmaya başladı. Şirketler, poliçe basma, müşteri hizmetleri, lojistik hizmetleri veya tele satış gibi çalışmalarında çağrı merkezleriyle birlikte hareket ediyor.

BES için farklı soluk: İşe başlarken “Otomatik Katılım”

BES için farklı soluk: İşe başlarken “Otomatik Katılım”

Günümüzde Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) olan ilginin giderek arttığı biliniyor. Sisteme olan ilgiyi daha da arttırmak ve yeni bir teşvik sağlayabilmek için birtakım atılımlar yapılmaya devam ediliyor. Ülkemizde, Hazine Müsteşarlığı ve sektör temsilcileri tarafından henüz çalışmalarına başlanan “Auto Enrollment”, yani “Otomatik Katılım”, İngiltere ve Yeni Zelanda gibi ülkelerde halihazırda uygulanıyor. BES’i daha da yaygınlaştıracağı düşünülerek atılan adımlardan biri olan “Otomatik Katılım” ile, işverenler çalışanlarını işe başlatırken otomatik olarak sisteme dahil edebilecek. 2013 yılında yapılan yüzde 25’lik devlet katkısı uygulamasıyla kayda değer bir ivme kazanmış olan BES’in, “Otomatik Katılım”la hızlı yükselişine devam etmesi bekleniyor.  

Tüketici için avantajlı bir sigorta ürünü

Tüketici için avantajlı bir sigorta ürünü

Ürün sorumluluk sigortasının kapsamında verilen teminatlar hakkında görüş bildiren Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, bu sigortanın eksik veya yanlış bir şekilde tasarımı yapılan ve imal edilen ürünler için geçerli olduğunu söyledi. Ayhan ayrıca, sigortanın, herhangi bir tasarım ve imalat hatası olmamasına rağmen kullanma talimatları yetersiz veya yanlış olan ürünlerin kullanımları sırasında da meydana gelen olayları kapsadığını dile getirdi.

Ürün sorumluluk sigortası vazgeçilmez bir çözüm oldu

Ürün sorumluluk sigortası vazgeçilmez bir çözüm oldu

Ürün sorumluluk sigortaları Türkiye’de son yıllarda talep edilen bir branş haline geldi. Asıl hedef, sigorta ettirenin (üretici) mal varlığında meydana gelecek azalmayı önlemek. Bu sigorta türü hem tüketici hem de finansal gücünü ve itibarını kaybetmek istemeyen üreten için vazgeçilmez bir sigorta çözümü olarak da nitelendiriliyor.

  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  7 
  •  8 
  •  9 
  •  10 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
Sayfa 1 / 39

altbanneraralik

Assist Line

Sigortacı Önemli İnternet Adresleri

İstatistikler

Üyeler : 13786
İçerik : 5611
İçerik Tıklama Görünümü : 11314562

  • Giriş Yap
  • Kayıt ol
    Kayıt Alanı
    *
    *
    *
    *
    *
    Doldurulması Zorunlu Alan(*)
  • Haftalık Bülten Almak İstiyorum

    new2016